2010. január 1., péntek

Az első éles vetítés!

Elérkezett a nagy nap, hogy kiderüljön megérte -e a rengeteg befektetett munkaórát a projektor, vagy sem. A 2009 -es év utolsó napjaiban nagy hajtás volt mert határidőnek kitűztem az év utolsó napját, illetve az akkorra tervezett összejövetelt. Ahogyan az lenni szokott az utolsó percekben sikerült elkészülni mindennel, de a hatás szerencsére nem maradt el! Döbbenetes volt először teljes valójában látni ezt a képméretet és képminőséget. Percekig csak álltam és bámultam, élveztem a házimozi "feeling" -et. Az előlapot, a motoros fókuszt és az egyéb elektronikák kiépítését el kellett halasztanom a 2010 -es évre a lényeg most a gyors beüzemelés volt. :) Teszt képpen egész éjjel üzemelt a berendezés és szerencsére semmilyen probléma nem merült fel, a hűtés is tökéletesen teszi a dolgát. Szóval most nagy az öröm és nem egy filmet néztünk meg azóta az új szerkezeten. Néhány kép a vetített képről egyelőre még mindíg telefonnal de hamarosan profibb képek is várhatóak, hogy minél inkább megpróbáljam visszaadni a képminőséget. Viszonyításképpen a kép alján az egy 32" -os LCD TV. :)





9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elképesztő, hogy van még olyan, aki neki mer állni ekkora munkának és ilyen minőségben meg is tudja alkotni!
Le a kalappal!
Üdv: Várszegi Zoltán

DIY - Peter írta...

Köszönöm az elismerő szavakat!
Üdv: Péter

guerillafish írta...

Hello!
Fogadd őszinte elismerésem, végigfutottam a blogon és ilyen precízen és igényesen összeállított projektort még sehol sem láttam pedig egy ideje szemezgetek a témával. Valószínűleg egy-két héten belül hozzákezdek egy saját építéséhez. Már minden hozzávalót kinéztem, egyedül a fresnelekkel vagyok bajban. Szerinted hol találhatok két szép példányt? Előre is köszi! Üdv: Péter

DIY - Peter írta...

Köszi az elismerést! Sok sikert és még több kitartást kívánok az építéshez. Fresnelt, vagy egyéb dolgokat innen érdemes rendelni: http://diy-beamer.com/index.php?cPath=22_23&XTCsid=80882a1239017fbf2f90f53634494f27 Persze ez csak egy lehetőség de legalább kipróbált. Üdv: Péter

guerillafish írta...

Köszönöm a linket! Már nézem is:)

Üdv: Péter

Kis Alex írta...

Szia!

Először is én is gratulálni szeretnék a művedhez nagyon szép lesz (lett).
Én is bele kezdek hamarosan egy ilyen ehhez hasonló projektbe, már szinte minden megvan, most várom a 15"-os lcd-t hogy megérkezzen és indulhat a meló!

Viszont kellene egy kis segítség és lenne egy két kérdésem a témával kapcsolatban.

Ha lenne valamikor egy 5 perced akkor megbeszélhetnénk skypon!

Kérlek dobj egy e-mailt, ha neked megfelelő a dolog.

email: alex.kis1983@gmail.com

Unknown írta...

Az lenne kérdésem, hogyan lehet kiküszöbölni azt, hogy a teljes kép látszódjon, és ne legyen az, hogy egy kör mentén világosabb a kép, majd azon kívül sötétebb? Kb. mekkora lencsét kell használni, hogy optimális legyen a kép?

DIY - Peter írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
DIY - Peter írta...

Szia!
Azt nem írtad milyen lencséket használsz de feltételezem, hogy írásvetítőből mert azoknál szokott fellépni ez a probléma. Igazából csak a távolságokkal tudsz variálni, vagy használod a jobb oldalt található kalkulátor progit a lencsék beállításához, de készülj fel, hogy tökéletes sosem lesz, legalábbis én még olyat nem láttam...
Én külföldről szereztem be hozzá a lencséimet azokkal nincsen ilyen probléma. Tény, hogy drágább így de ha már belevág az ember akkor ezen nem érdemes spórolni mert a sok munka után csalódás lehet a végeredmény. Sok sikert az építéshez!